سفارش تبلیغ
صبا ویژن

marefatia
سلام به همه ی دوستای گل خودمون!!! ما5دوست(مینا،نرگس،حنانه،زهرا و صبا)تصمیم گرفتیم که یه وبلاگ عالی درست کنیم و این کارو کردیم و امیدواریم که با کمک تک تک شما بتونیم وظیفه مون رو به خوبی انجام بدیم. 
قالب وبلاگ

سلام دوست جونیا،حال و احوالتون چه جوریاس؟خوبین؟خوشین؟سلامتین؟با تابستون چی کارا می کنین؟امروز می خوام سه تا از معروف ترین کتابای مارک توین نویسنده ی آمریکایی به نام های شاهزاده و گدا،تام سایر،هاکلبری فین و کتاب های کلبه ی عمو تام از خانم هریت بیچر استو نویسنده ی آمریکایی و رابینسون کروزو از دنیل دفو نویسنده ی انگلیسی رو بهتون معرفی کنم.

1-شاهزاده و گدا:مارک توین در کودکی ترک تحصیل کرد و با ماجراجویی وارد شغل های گوناگونی چون حروف چینی،کارگری،کشتیرانی و کار در معادن و جست و جوی طلا شد.او سرانجام با آموخته ها،سفرها و قلم آتشینش به شهرتی جهانی رسید.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است.

تام،گدازاده ای که با شاهزاده ادوارد در یک روز به دنیا آمده است.روزی به دعوت ادوارد به قصر می رود و به خواست شاهزاده،لباسش را با او عوض می کند.این جابه جایی آغاز ماجراهایی عجیب و خواندنی است.

2-تام سایر:مارک توین طنزپرداز،داستان نویس و روزنامه نگار آمریکایی،در شانزده سالگی حروف چین روزنامه شد و اولین مقاله ی طنزآمیزش را در روزنامه ی برادر بزرگش چاپ کرد.او در اواخر عمر از دانشگاه آکسفورد دکترای ادبیات گرفت.این کتاب را انتشارات افق و زرین به نشر رسانده اند و از جمله رمان های جاویدان جهان است که فیلم ها و کارتون هایی از روی آن ساخته شده اند.

تام سایر پسر بچه ی شیطان که خاله اش سرپرستی او و برادرش را برعهده گرفته است؛ همراه با دوستش هاکلبری فین شبی در قبرستان شاهد جنایت وحشتناکی خواهند بود و این آغاز ماجرایی است که آن ها برای فرار از قاتلان انجام می دهند.

3-هاکلبری فین:بسیاری از منتقدان از هاکلبری فین به عنوان برترین اثر مارک توین یاد می کنند.سبک نویسنده در این رمان بر بسیاری از نویسندگان پس از او چون همینگوی و فاکنر تاثیر گذاشته است.همچنین برخی این رمان را ادامه ی کتاب تام سایر می دانند.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است که فیلم ها و کارتون هایی از روی آن ساخته شده اند.

هاکلبری،پسر بچه ی شرور و همدست تام سایر را بیوه ی داگلاس به فرزندی قبول می کند و به مدرسه می فرستد.و هاک که تازه به خواندن و نوشتن علاقه مند شده،از پیدا شدن سروکله ی پدر لاابالی و سودجویش نگران می شود چرا که تردید ندارد پدرش نقشه هایی شوم در سر دارد....

کلبه ی عمو تام:کلبه ی عمو تام در زمان انتشارش در آمریکا انقلابی به وجود آورد و آبراهام لینکلن(رئیس جمهور وقت آمریکا)اظهار کرد:«یکی از دلایل جنگ داخلی آمریکا برای آزادی بردگان،انشار رمان کلبه ی عمو تام بود.»خانم هریت بیچر استو از کودکی با کتاب های مذهبی آشنا شد و در آموزشگاه های مذهبی تحصیل کرد.او کلبه ی عمو تام را با الهام از ماجرای برده ی سیاهپوست مومنی نوشت که زیر شکنجه جان باخت.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است.

در دوران اوج برده داری در آمریکا،آقای شلبی،مزرعه دار خوش قلب،بدهکار می شود و سفته هایش به دست مردی می افتد که تاجر برده است.لیزا که از قضیه مطلع شده،شبانه به همراه فرزندش می گریزد اما عمو تام که اربابش را درک می کند،به فروش خود اعتراضی نمی کند؛اگر چه نمی داند چه سرنوشت تلخی در انتظارش است...

رابینسون کروزو:به اعتقاد بسیاری دنیل دفو اولین رمان نویس به معنای واقعی در زبان انگلیسی است.دفو اولین رمانش را در شصت سالگی نوشت.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است.

رابینسون کروزو تاجری ثروتمند است که سفرهای ماجراجویانه اش در دریا و اقیانوس زمانی به پایان می رسد که او همچون کشتی شکسته ای تکو تنها سر از جزیره ای دورافتاده درمی آورد.آنجا پسری به اسم جمعه را کشف می کند-ولی در عین حال کاشف محدودیت های استعدادهای فطری خود(دور از پول و ثروت)هم می شود.

زهرا


[ شنبه 92/4/8 ] [ 4:55 عصر ] [ marefat students ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

سلااااام به همه ی دوست جونیامون.امیدوارم که حالتون خوب باشه.ما پنج تا دوست یعنی زهرا، صبا، مینا، نرگس و حنانه یه روز تصمیم گرفتیم برا خودمون یه وبلاگ درست کنیم و اسم کلاسمون رو هم روش گذشتیم.امیدوارم که از وبلاگمون خوشتون بیاد.راستی نظر یادتون نره هااااا....بازم بهمون سر بزنین.نظراتتون هم قابل احترامه و توسط نویسنده ی همون پست پاسخ داده می شود.
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
Susa Web Tools