سفارش تبلیغ
صبا ویژن

marefatia
سلام به همه ی دوستای گل خودمون!!! ما5دوست(مینا،نرگس،حنانه،زهرا و صبا)تصمیم گرفتیم که یه وبلاگ عالی درست کنیم و این کارو کردیم و امیدواریم که با کمک تک تک شما بتونیم وظیفه مون رو به خوبی انجام بدیم. 
قالب وبلاگ
راستی خدا
دلم هوای دیروز را کرده
هوای روزهای کودکی را
دلم میخواهد مثل دیروز قاصدکی بردارم
آرزوهایم را به دستش بسپارم تا برای تو بیاورد
دلم میخواهد دفتر مشقم را باز کنم و دوباره تمرین کنم الفبای زندگی را
میخواهم خط خطی کنم تمام آن روزهایی که دل شکستم و دلم را شکستند
دلم میخواهد این بار اگر معلم گفت در دفتر نقاشی تان هر چه میخواهید بکشید
این بار تنها و تنها نردبانی بکشم به سوی تو
دلم میخواهد این بار اگر گلی را دیدم
آن را نچینم
دلم میخواهد …
راستی خدا!
می شود باز هم کودک شد؟؟؟؟یعنی چی؟
*مینا*

[ چهارشنبه 92/4/12 ] [ 10:54 صبح ] [ marefat students ] [ نظر ]

گریه‌آورمینا


[ سه شنبه 92/4/11 ] [ 3:15 عصر ] [ marefat students ] [ نظر ]

سلام و سلام و صد تا سلام.دوستای گل گلم، خوبین؟ حال و و احوالتون چه طوره؟

برد تیم ملی والیبال ایران با امتیاز4 بر 2 بر تیم ملی والیبال ایتالیا قهرمان هشت دوره لیگ جهانی والیبال رو به تمام ایرونیا تبرییییییییییییک میگم.امیدوارم که همیشه تو همه ی عرصه ها این جوری قهرمان بشیم.

زهرا


[ دوشنبه 92/4/10 ] [ 12:7 عصر ] [ marefat students ] [ نظر ]

دوستای گلم  برد تیم ملی  والیبال ایران بر تیم ملی والیبال ایتالیا رو به همتون تبریک می گم........

زهرا


[ شنبه 92/4/8 ] [ 5:14 عصر ] [ marefat students ] [ نظر ]

سلام دوست جونیا،حال و احوالتون چه جوریاس؟خوبین؟خوشین؟سلامتین؟با تابستون چی کارا می کنین؟امروز می خوام سه تا از معروف ترین کتابای مارک توین نویسنده ی آمریکایی به نام های شاهزاده و گدا،تام سایر،هاکلبری فین و کتاب های کلبه ی عمو تام از خانم هریت بیچر استو نویسنده ی آمریکایی و رابینسون کروزو از دنیل دفو نویسنده ی انگلیسی رو بهتون معرفی کنم.

1-شاهزاده و گدا:مارک توین در کودکی ترک تحصیل کرد و با ماجراجویی وارد شغل های گوناگونی چون حروف چینی،کارگری،کشتیرانی و کار در معادن و جست و جوی طلا شد.او سرانجام با آموخته ها،سفرها و قلم آتشینش به شهرتی جهانی رسید.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است.

تام،گدازاده ای که با شاهزاده ادوارد در یک روز به دنیا آمده است.روزی به دعوت ادوارد به قصر می رود و به خواست شاهزاده،لباسش را با او عوض می کند.این جابه جایی آغاز ماجراهایی عجیب و خواندنی است.

2-تام سایر:مارک توین طنزپرداز،داستان نویس و روزنامه نگار آمریکایی،در شانزده سالگی حروف چین روزنامه شد و اولین مقاله ی طنزآمیزش را در روزنامه ی برادر بزرگش چاپ کرد.او در اواخر عمر از دانشگاه آکسفورد دکترای ادبیات گرفت.این کتاب را انتشارات افق و زرین به نشر رسانده اند و از جمله رمان های جاویدان جهان است که فیلم ها و کارتون هایی از روی آن ساخته شده اند.

تام سایر پسر بچه ی شیطان که خاله اش سرپرستی او و برادرش را برعهده گرفته است؛ همراه با دوستش هاکلبری فین شبی در قبرستان شاهد جنایت وحشتناکی خواهند بود و این آغاز ماجرایی است که آن ها برای فرار از قاتلان انجام می دهند.

3-هاکلبری فین:بسیاری از منتقدان از هاکلبری فین به عنوان برترین اثر مارک توین یاد می کنند.سبک نویسنده در این رمان بر بسیاری از نویسندگان پس از او چون همینگوی و فاکنر تاثیر گذاشته است.همچنین برخی این رمان را ادامه ی کتاب تام سایر می دانند.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است که فیلم ها و کارتون هایی از روی آن ساخته شده اند.

هاکلبری،پسر بچه ی شرور و همدست تام سایر را بیوه ی داگلاس به فرزندی قبول می کند و به مدرسه می فرستد.و هاک که تازه به خواندن و نوشتن علاقه مند شده،از پیدا شدن سروکله ی پدر لاابالی و سودجویش نگران می شود چرا که تردید ندارد پدرش نقشه هایی شوم در سر دارد....

کلبه ی عمو تام:کلبه ی عمو تام در زمان انتشارش در آمریکا انقلابی به وجود آورد و آبراهام لینکلن(رئیس جمهور وقت آمریکا)اظهار کرد:«یکی از دلایل جنگ داخلی آمریکا برای آزادی بردگان،انشار رمان کلبه ی عمو تام بود.»خانم هریت بیچر استو از کودکی با کتاب های مذهبی آشنا شد و در آموزشگاه های مذهبی تحصیل کرد.او کلبه ی عمو تام را با الهام از ماجرای برده ی سیاهپوست مومنی نوشت که زیر شکنجه جان باخت.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است.

در دوران اوج برده داری در آمریکا،آقای شلبی،مزرعه دار خوش قلب،بدهکار می شود و سفته هایش به دست مردی می افتد که تاجر برده است.لیزا که از قضیه مطلع شده،شبانه به همراه فرزندش می گریزد اما عمو تام که اربابش را درک می کند،به فروش خود اعتراضی نمی کند؛اگر چه نمی داند چه سرنوشت تلخی در انتظارش است...

رابینسون کروزو:به اعتقاد بسیاری دنیل دفو اولین رمان نویس به معنای واقعی در زبان انگلیسی است.دفو اولین رمانش را در شصت سالگی نوشت.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است.

رابینسون کروزو تاجری ثروتمند است که سفرهای ماجراجویانه اش در دریا و اقیانوس زمانی به پایان می رسد که او همچون کشتی شکسته ای تکو تنها سر از جزیره ای دورافتاده درمی آورد.آنجا پسری به اسم جمعه را کشف می کند-ولی در عین حال کاشف محدودیت های استعدادهای فطری خود(دور از پول و ثروت)هم می شود.

زهرا


[ شنبه 92/4/8 ] [ 4:55 عصر ] [ marefat students ] [ نظر ]

دوستای عزیزم،پنجشنبه نتونستم بیام تو وب و بهتون کتاب معرفی کنم به خاطر همین امروز بیشتر کتاب تو وبلاگ می زارم.دو تا از کتابای جک لندن نویسنده امریکایی رو قراره امروز تووبلاگ بزارم.

1-سپید دندان:جک لندن از ده سالگی شغل هایی چون روزنامه فروشی،دریانوردی،کار در کارخانه ی کنسرو سازی و کارگاه لباس شویی را تجربه کرد.او در چهل سالگی،هنگامی که از راه قلم ثروتمند شده بود،در اثر سکته ی قلبی درگذشت.بهترین آثار جک لندن،درباره ی سگ هاست.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویسدان جهان است که فیلم ها و کارتون هایی از روی آن ساخته شده اند.

سپید دندان،گرگی از نژاد گرگ و سگ،از لحظه ی تولد دنیایی ناشناخته را تجربه می کند.آیا او می تواند بر سه گروه از دشمنانش-انسان های خشن،حیوانات وحشی و طبیعت ناسازگار-غلبه کند؟

2-آوای وحش:آوای وحش،آوای وفاداری و عطوفت است!

آوای وحش، آوای تمدن وحشت انگیز است!

آوای آمیزش،مهر و نفرت است!

پیکار سرشت انسان و خوی حیوان است!

آوای وحش،«حقیقی»است که رنگ«افسانه»گرفته است!

اما کدامین را؟

-دریدن،به فرمان«چماق و دندان»سر نهادن؟!

ویا...

-دوست داشتن،و به دنیای پاک و مهر آمیز روی آوردن؟!

...به هر حال،

شاید اصالت و تکاملی در هیچ یک نباشد...پس...

این کتاب را انتشارات افق و غزالی به نشر رسانده اند و از جمله رمان های جاویدان جهان است.

باک سگ نیرومندی است که در خانه ی اعیانی قاضی میلر از همه ی سگ ها ارج بیشتری دارد.مردم گروه گروه به دنبال طلای زرد به قطب شمال هجوم می آورند و در این میان،مانوئل-باغبان خائن-باک را می فروشد و باک از روزهای شومی که انتظارش را می کشند،بی خبر است.


زهرا


[ جمعه 92/4/7 ] [ 7:3 عصر ] [ marefat students ] [ نظر ]

سلام دوستای خوبم.خوبین؟خوشین؟سلامتین؟امروز می خوام دو تا از کتابای جان اشتاین بک نویسنده ی آمریکایی به نام های مروارید و ماه پنهان است را بهتون معرفی کنم.همچنین کتاب کنت مونت کریستو از الکساندر دوما یکی از مشهورترین رمان نویس های فرانسوی و بابالنگ دراز از جین وبستر نویسنده ی آمریکایی رو بهتون معرفی کنم.

1-مروارید:مروارید،اثری با بار تمثیلی فوق العاده،تلفیقی از افسانه و واقعیت است که برشی از زندگی سرخپوستی مکزیکی را به تصویر می کشد.این رمان،از بهترین آثار جان اشتاین بک،خالق رمان خوشه های خشم به شمار می رود.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است.

کینو،مردی تنگدست،روزی مرواریدی بی نظیر صید می کند.اما مروارید که می تواند همه ی آرزوهای او و خانواده اش را برآورده کند،آرامش او را به هم می زند.کینو و همسرش شبانه از روستا می گریزند،اما مردانی مسلح در تعقیبشان هستند.

2-ماه پنهانست:این کاتاب دررابطه با زندگی کشاورزی جوان است که به جنگ رفته و اتفاقاتی برای او رخ خواهد داد.این کتاب را انتشارات عارف به نشر رسانده است.

کنت مونت کریستو:الکساندر دوما(پسر)که ژنرالی فرانسوی بود،براساس اسناد بسیاری که به دست آورد،رمان های ماندگاری خلق کرد که زمینه ی همه ی آن ها تاریخ فرانسه است.کنت مونت کریستو یکی از مشهورترین آثار کلاسیک جهان است.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است.

ادمون دانتس،دریانوردی جوان،به خاطر حسادت بد خواهانش،سال های تلخی را در جزیره ای وحشتناک زندانی می شود و از عشقش دور می اقتد.روزی در زندان راز گنجی در جزیره ی مونت کریستو بر او فاش می شود،اما او نخست باید از آن جزیره ی مخوف بگریزد.

بابا لنگ دراز:جین وبستر از بستگان مارک توین بود.جین فرزند بزرگ خانواده بود و در کودکی با جد مادری،مادربزرگ و مادرش زیر یک سقف زندگی می کرد.او در چهل سالگی،پس از به دنیا آوردن دخترش،بر اثر تب زایمان درگذشت.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است که فیلم ها و کارتون هایی از روی آن ساخته شده اند.

یتیم خانه نود وهشت بچه دارد که دختر هفده ساله،جروشا ابوت از همه بزرگ تر است.او از صبح تا شب سرپاست تا دستورات رئیس عصبانی پرورشگاه را اجرا کند.اما او با وجود همه ی این تلخی ها،قلمی شیرین دارد و خوب می نویسد.در این میان،یکی از اعضای هیئت امنای پرورشگاه-که می خواهد نامش محفوظ بماند-تصمیم می گیرد او را به دانشگاه بفرستد و تنها خواسته اش این است که جروشا برایش نامه بنویسد.

جین وبستر یک کتاب دیگر به نام هیولای عزیز را هم نوشته که من تعریف آن را خیلی شنیدم ولی متاسفانه تا حالا آن را نخوندم تا توضیح کوتاهی براتون بنویسم و با اون کتاب آشنا بشین.

زهرا


[ جمعه 92/4/7 ] [ 6:44 عصر ] [ marefat students ] [ نظر ]

سلام،حال و احوالتون چه طوره؟امروز می خوام دو تا از کتاب های رابرت لوییس استیونسون نویسنده ی اسکاتلندی و کتاب موبی دیک از هرمان ملویل نویسنده ی بزرگ آمریکایی رو بهتون معرفی کنم.

1-جزیره ی گنج:رابرت لوییس استیونسون تنها فرزند توماس استیونسون یکی از بهترین مهندسان شهر بود.او که از کودکی ضعیف و مریض احوال بود،پس از سفر به کشورهای مختلف،سال های آخر زندگی را در سرزمین دلخواهش سامو گذراند.مردم بومی او را«قصه گوی قصه ها»می نامند.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است.

دریانوردی پیر در مسافرخانه ای می میرد و جیم در صندوقچه ی او نقشه ی گنجی را می یابد.او و دوستانش به جزیره ای دور سفر می کنند،اما دزدان دریایی خطرناکی نیز به دنبال این گنج هستند.

2-دکتر جکیل و مستر(آقای)هاید:نویسنده، ماجرای عجیب دکتر جکیل و مستر هایدرا براساس خوابی که شبی دیده بود نوشت.هنگامی که از خواب پرید«این داستان شگرف هیولایی»را به یاد آورد و بی درنگ مشغول نوشتن آن شد.تمرکز بر شخصیت دو گانه و نشان دادن تضاد دائمی خیر و شر سبب شد که این اثر پس از گذشت بیش از صد سال هنوز محبوب باشد.این کتاب را انتشارات افق و نشر مرکز به نشر رسانده اند و از جمله رمان های جاویدان جهان است.

دکتر جکیل در وصیت نامه ای اموالش را به شخصی به نام هاید می بخشد.وکیل اترسون،دوستش تصادفی به رازی و حشتناک پی می برد:هاید که چهره ی نفرت انگیزی دارد،مرتکب جرمی شده و چکی بی محل با امضای دکتر جکیل کشیده.وکیل اترسون مطمئن است که هاید برای تصرف اموال دوستش،او را خواهد کشت...

موبی دیک:هرمان ملویل یکی از هشت فرزند خانواده ی روشنفکر و مرفه آلن ملویل بود که در زمان کودکی پدرش را به دلیل ورشکستگی از دست داد.هرمان جوان به اظطرار مالی به هر شغلی روی آورد،اما یاس و بی کاری سرانجام او را به ملوانی کشاند.این کتاب را انتشارات افق و امیرکبیر به نشر رسانده اند و ازجمله رمان های جاویدان جهان است که فیلم ها و کارتون هایی از روی آن ساخته شده اند.

اسماعیل با استخدام در کشتی صید نهنگ به آرزویش-سفر دریایی-می رسد.اما اهب،ناخدای کشتی،خیلی زود ماموریت واقعی اش را برملا می کند.او می خواهد از موبی دیک،نهنگی که پایش را قطع کرده است،انتقام بگیرد.

زهرا


[ چهارشنبه 92/4/5 ] [ 6:23 عصر ] [ marefat students ] [ نظر ]

سلام دوستای عزیزم،حالتون چه طوره؟خوبین؟خوشین؟سلامتین؟خوب خدا را شکر!!!امروز می خوام سه تا دیگه از کتابای چارلز دیکنز نویسنده ی انگلیسی رو بهتون معرفی کنم.

4-آرزوهای بزرگ:آرزوهای بزرگ، به عقیده ی منتقدان،خوش ساخت ترین رمان چارلز دیکنز است؛نویسنده ی پرکاری که ده فرزند داشت و گاه برای تامین مخارج زندگی ناچار بود سه رمان را هم زمان بنویسید.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است.

پیپ،کودکی یتیم،در قبرستان با مجرمی فراری و مرموز برخورد می کند.سپس پیرزنی ثروتمند و دختری زیبا و مغرور به نام استلا در زندگی او ظاهر می شوند.در همان حال،شخصی نامعلوم ثروتی به او می بخشد.اما این سرپرست ثروتمند کیست و عشق پیپ به استلای مغرور،چه سرانجامی خواهد داشت؟

5-دیوید کاپرفیلد:دیوید کاپرفیلد؛با تغییراتی شروع زندگی خود چارلز دیکنز است؛رمانی که به عقیده ی بزرگانی چون تولستوی و سامرست موآم یکی از برترین آثار ادبیات داستانی جهان است و هنوز در سراسر جهان میلیون ها خواننده دارد.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و ازجمله رمان های جاویدان جهان است که فیلم ها و کارتون هایی از روی آن ساخته شده اند.

«من روز جمعه،ساعت 12 شب به دنیا آمدم و پرستار و عاقله زن های همسایه می گفتند که چون در آخرین لحظات جمعه شب به دنیا آمده ام،سرنوشت نحسی در انتظارم خواهد بود!»اما سرنوشت دیوید پیش از تولدش آغاز شده بود،چرا که او شش ماه پس از مرگ پدرش به دنیا آمد.

6-داستان دو شهر:چارلز دیکنزدر 12 سالگی در کارخانه ی قایق سازی مشغول به کار شد.مجبور بود کرایه خانه بپردازد و به خانواده اش که به همراه پدر در زندان بودند،کمک کند.او در رمان هایش منتقدی خشمگین نسبت به مسایلی همچون فقر و طبقه بندی جامعه ی اشرافی بود.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است.

چارلز دارنی و سیدنی کارتن ظاهری مشابه،شخصیتی متفاوت و عشقی مشترک دارند.دارنی در بحبوحه ی انقلاب فرانسه،از ظلم و ستم اشرافیت فرانسه گریخته و به لندن پناه آورده است اما برای نجات جان یکی از خدمتکارانش به فرانسه برمی گردد.در فرانسه ی پس از انقلاب،ناگهان پرونده ای قدیمی به جریان می افتد و دارنی گرفتار می شود.اما آیا شباهت ظاهری او به کارتن،برای نجات جانش کافی خواهد بود؟

دوستان عزیزم من شش تا از کتابای بسیار معروف چارلز دیکنز را بهتون معرفی کردم.همشون عالی هستند و ارزش خوندن رو دارند.امیدوارم که شما هم با توجه به این توضیحاتی که دادم از این کتاب ها خوشتون بیاد و تهیشون بکنید و بخوننیدشون.

زهرا


[ سه شنبه 92/4/4 ] [ 12:30 عصر ] [ marefat students ] [ نظر ]

سلام به همه ی دوستای گل گلم.امیدوارم که حالتون خوب خوب باشه.با تعطیلات تابستون چی کارا می کنین؟خوش می گذره؟از اونجایی که من اهل مطالعه هستم و کتابای زیادی می خونم گفتم بد نیس تا کتاب هام رو به شما هم معرفی کنم.پس هرروز یک یا چند تا از کتاب هام رو با خلاصه یا توضیح کوتاهی همراه با انتشارات اون کتاب رو وبلاگ می زارم،امیدوارم که خوشتون بیاد.درضمن من رمان ایرانی نمی خونم و فقط و فقط رمان ها وکتابای خارجی رو که سالیان سال در ذهن خوانندشون حک میشند رو معرفی و براتون میزارم.اگه شما هم کتاب خاصی مدنظرتون هست که ازش خوشتون اومده و دوست داشتین تا دیگران هم بخونندشون یا اگه نظری در مورد کتاب خاصی که من در اون پست گذاشتم داشتین نظر بزارین.مطمئن باشین که بهشون پاسخ میدم.پس نظر یادتون نره ها.برای مثال امروز سه جلد از بهترین کتابای نویسنده ی معروف انگلیسی چارلز دیکنزوفردا هم سه تا کتاب معروف دیگه از همین نویسنده رو می زارم.

1-سرود کریسمس:این کتاب در کریسمس سال 1843 منتشر شد و بلافاصله شش هزار نسخه از آن به فروش رسید.چارلز دیکنز در این اثر با تخیلی بی مرز،چارچوب های زمان را درهم می شکند و رمانی حس برانگیز می آفریند.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است که فیلم ها و کارتون هایی از روی آن تا به حال ساخته شده اند.

اسکروچ،پیرمردی ثروتمند و سخت دل،در آستانه ی سال نو که شهر غرق در شادی است،خودش را در تنهایی خود زندانی کرده است،ناگهان شب ها اشباحی به سراغش می آیند و اسکروچ تودار و منزوی نمی داند که چه آینده ای در انتظار اوست.

2-الیور تویست:پدر چارلز دیکنز،به دلیل بدهی به زندان افتاد و مادرش که از عهده ی مخارج نه فرزندش برنمی آمد،مدتی پیش شوهرش در زندان زندگی کرد!دیکنز که در کودکی طعم فقر را چشیده بود،الیور تویست را چنان موثرخلق کرد که هم چنان در خاطره ی مردم جهان زنده مانده است.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است که فیلم ها و کارتون هایی از روی آن تا به حال ساخته شده اند.

الیور،پسرک یتیم و بینوا که از چنگ ارباب سنگدلش گریخته است،در شهر پرخطر لندن تنهاست.چیزی نمی گذرد که او در دام فاگین،پیرمردی شرور که خانه اش پاتوق دزدها و جیب برهاست،گرفتار می شود.

3-نیکلاس نیکلبی:چارلز دیکنز، در نیکلاس نیکلبی،چهره ی زشت فقر و بی عدالتی را-به خصوص در حق کودکان-نشان می دهد.اما او چون بسیاری از اندیشمندان اصلاح طلب واقعگرا،تلخی و شیرینی را به هم می آمیزد و رمان غم انگیزش را با رنگ هایی شاد تزئین می کند.این کتاب را انتشارات افق به نشر رسانده است و از جمله رمان های جاویدان جهان است.

پدر نیکلاس ورشکست می شود و با مرگش،خانواده ی بی پناهش را تنها می گذارد.در این میان،رالف عموی شیاد نیکلاس به شرطی حاضر می شود سرپرستی این خانواده را بپذیرد که نیکلاس معاون مدرسه ای شبانه روزی شود،مدرسه ای که درحقیقت زندانی مخوف است.

زهرا


[ دوشنبه 92/4/3 ] [ 5:46 عصر ] [ marefat students ] [ نظر ]
<      1   2   3   4      >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

سلااااام به همه ی دوست جونیامون.امیدوارم که حالتون خوب باشه.ما پنج تا دوست یعنی زهرا، صبا، مینا، نرگس و حنانه یه روز تصمیم گرفتیم برا خودمون یه وبلاگ درست کنیم و اسم کلاسمون رو هم روش گذشتیم.امیدوارم که از وبلاگمون خوشتون بیاد.راستی نظر یادتون نره هااااا....بازم بهمون سر بزنین.نظراتتون هم قابل احترامه و توسط نویسنده ی همون پست پاسخ داده می شود.
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
Susa Web Tools